Experiències de centres que per fer anglès no tenen com a punt de partida el llibre de text sinó
Revistes acadèmiques
Al Col·legi Montserrat (Barcelona) l’anglès de 4t d´ESO es fa a partir de revistes acadèmiques.
El centre del procés no és la gramàtica sinó les skills: parlar, escriure, llegir, entendre. La gramàtica és un suport.
La gramàtica es presenta a través de power points que s’expliquen però també es poden consultar online.
Tenen un repositori gramatical que cada alumne pot consultar individualment.
Veure el vídeo on les professores ho expliquen
Metodologia. Demanen als alumnes resoldre una tasca que implica haver de llegir, entendre, escriure i parlar.
Els productes són variats. Exemples:
- Elaborar un mural amb les idees principals.
- Organitzar un debat i representar les opinions
- Fer una exposició oral
- Crear una nova notícia
Projectes interdisciplinaris
L´IES Cap de Llevant ha integrat les activitats d´anglès dins un projecte interdisciplinari.
El llibre de text s´ha substituït pels materials que la BBC oferereix online.
Estudis de cas
Duren menys que els projectes. A partir de notícies que trobem online es fa un estudi de cas que segueix les passes següents. Al New York Times education hi ha un repositori de lesson plans amb materials per treballar a classe a partir de l’estudi de notícies d´actualitat.
- CONTEXT. Causes històriques.
- PROBLEMA. Quin és el problema de fons?
- ACTORS. Punts de vista dels protagonistes
- DEMOGRAFIA. A quantes persones ha afectat?. De quins sectors?
- ESTRATÈGIES. Com s´ha intentat solucionar?
- SOLUCIONS. Quina seria la solució ideal?
- COMENTARI: Quina és la meva opinió?
- REFERÈNCIES: Fonts que hem emprat.