Estudis de cas. Treballar a partir de problemes


Propostes didàctics per treballar a partir de l’estudi de casos reals a l´aula de secundària.

L’estructura dels estudis de casos és:

  • PROBLEMA,
  • CONTEXT,
  • ACTORS,
  • DEMOGRAFIA,
  • ESTRATÈGIES,
  • SOLUCIONS,
  • REFERÈNCIES.

Exemples per secundària:

o “Emelle, Alabama: Home of the World’s Largest Hazardous Waste Landfill

Emelle, Alabama, seu del major femeter del món.

o “Maquiladora Workers and Border Issues

Els treballadors de les maquiladoras i els problemes de la frontera (Mèxic-EUA).

o “The Dearborn, Michigan Arab American Community and Industrial Air Pollution

La comunitat àrabo-americana i la polució  industrial

o “The Yucca Mountain High-Level Nuclear Waste Depository and the Shoshone

El Depòsit de residus nuclears de la Yucca Mountain.

Vist a TEACHING TOLERANCE.ORG

A la web de la Universitat de Michigan s’hi troben estudis de casos de Justícia ambiental i estudis de casos de política internacional:

Estudis de cas

Per a primària, veure.

Aquesta entrada ha esta publicada en Ap. basat en problemes. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s